Lájvszkúl Dájölogsz 22-23.
(2017. január 23. és február 5. között)

   236.

   (Hétfő hajnal.)
   – Ébredj! Húsz perce dől az orromból a vér… Jobb, ha meg se nézed a párnámat. És majd összetakarítom a fürdőszobát is.
   – Jesszus! Ülj le, tarts magad elé egy lavórt! Szorítsd az orrnyergedet!
   – Már csillapodik, nyugi, egyszer csak abbahagyja. Hajnali öt van, pihenek egy órát, aztán megyek dolgozni.
   – Dehogy mész! Beszólok én is, hogy én se. Nyolckor fölhívjuk az orvosodat, mikor fogad. Evvel nem viccelünk.

   237.

   (Hétfő reggel.)
   – Tisztelt tanár úr! Fiam belázasodott, nagyon fáj a torka és rossz a közérzete, ma nem megy iskolába. 

   238.

   (Hétfő délután.)
   – Tisztelt tanár úr! Tekintettel a mai napi megbetegedésére (jobbulást kíván az egész osztály), felmerült bennünk, hogy holnap be kell-e mennünk az első két irodalomórára, mert ha esetleg nem, akkor otthon készülnénk a hét többi órájára.
   – Adjátok tovább: holnap harmadik órára menjetek suliba!
   – Köszönjük! 

   239.

   (Hétfő este.)
   – Hajnali négykor, déli egykor és most este fél hétkor… Na, ha eddig nem, hát ettől a harmadik hullámtól bepánikoltam.
   – Hívjuk a mentőt! Irány a sürgősségi.

   240.

   (Hétfő éjjel.)
   – A kórházban marad, nincs vita! Nyolcas kórterem, egyes ágy. De mielőtt befekszik, ezeket a papírokat töltse ki. 

   241.

   (Kedd este.)
   – Holnap az utolsó két órátokon készüljetek a március 15-i műsorra! Én azalatt gyógyulok.
   – Tanár úr, a forgatókönyv kész, viszont lebetegedtem. Szólok a többieknek, mit kéne csinálniuk!
   – Jobbulást, tanár úr! Rendezőként próbálkozom kordában tartani a többieket… 

   242.

   (Csütörtök dél.)
   – Tisztelt tanár úr! Lányunk viselkedése rendkívül aggasztó. Sajnos egyre erősödik a gyanúnk, hogy rossz társaságba keveredett. A jövő héten nem megy iskolába, helyette pszichológushoz visszük, amíg teljesen el nem veszítjük! Kérjük, támogasson minket, de ne szóljon neki erről semmit, mert félő, hogy akkor nem jön haza. 

   243.

   (Péntek este.)
   – Kedves Sándor! Kérlek, szólj az osztályodnak, hogy keddre hozzanak magukkal fizikakönyvet és -füzetet, mert az ötödik óra kémia helyett fizika lesz. Szerdán viszont dupla kémiát tartok! 

   244.

   (Szombat kora délután.)
   – Szeretném a beleegyezésedet kérni ahhoz, hogy szerdán elengedd az osztályodból azokat a diákokat, akik a francia nyelvet reklámozó „projektben” benne vannak. Számításaim szerint fél kettőtől fél háromig lennének távol. Tudom, titeket a március 15-i ünnepség előkészületei hajtanak, de a reklámfilm elkészülte az új diákok becserkészése miatt fontos, mert a francia nyelvet kevesen választják… A forgatókönyv ugyan még nem állt össze, de már nem szeretném tovább húzni! Szép hétvégét! 

   245.

   (Vasárnap délután 1.)
   – Jó estét, tanár úr! Fiam holnap még visszamegy az orvoshoz kontrollra, de másnap remélhetőleg már mehet iskolába!
   (Vasárnap délután 2.)
   – Csak most hallom, hogy ön is gyengélkedik. Jobbulást kívánok! 

   246.

   (Hétfő reggel.)
   – Tisztelt tanár úr! Szeretném elkérni fiamat e hét második felére, mert a régi iskolájával síelni megy. Holnap délután kettőkor indulnak, így az első négy órára még be tud menni. Hogyan tudom majd igazolni?
   – Tanítási időben magánprogramokat az iskola igazgatója engedélyezhet. Önnek kérvényt kell írnia, amire ő vagy igent mond, vagy nemet. Két szempontja van: a diák tanulmányi eredménye és hiányzási statisztikája. Osztályfőnökként egyébként nem javasolnám ezt a váratlan és rendkívüli jutalmat.
   – Már nincs visszaút, mert régen be van fizetve! Igaz, hogy nem érdemli meg, de az egyetlen dolog, ami érdekli, a síelés! Az egész évben ezt várja, és tavaly nem tudtam befizetni. Szerintem lelkileg is jót fog tenni neki, legalábbis remélem. A váratlan számomra az, hogy ebben az iskolában nem most van síszünet, pedig én azt hittem, hogy ez országosan egységes. Elnézést, hogy csak most szólok, nem is gondoltam, hogy tanítási időre esik. Vajon megadja az igazgató az engedélyt? Vagy próbáljak inkább orvosi igazolást szerezni? 

   247.

   (Kedd dél.)
   – A hypertonia miatt kezelt beteget többször jelentkező orrvérzés miatt vettük fel nyolc napja osztályunkra. Az erős bal oldali, hátsó típusú orrvérzés jelentkezésekor belloque tampon behúzására kényszerültünk. Az observatiós időszak alatt, detamponálást követően vérzés nem jelentkezett, tensiója és vérképe rendben volt. Mai napon utasításokkal emittáljuk, kontrollra visszakérjük. 

   248.

   (Kedd délután.)
   – Kedves Sándor! Elnézést, hogy zavarom: aggódunk önért. Hogy van? Mikor mehet haza? Mit mondhatok a szülőtársaknak? 

   249.

   (Kedd késő este.)
   – A holnapi rendkívüli időjárás miatt kialakuló esetleges aránytalanul nehéz közlekedés elkerülése érdekében gyermekünket holnap nem engedem iskolába. 

   250.

   (Szerda este.)
   – Remélem, már jobban van a tanár úr, mert már nagyon hiányzik! Gyógyuljon meg minél hamarabb! És legyen nyugodt, elkezdtük próbálni a március 15-i műsort!
   – Tündér vagy, kislányom! Már itthon vagyok: holnap mindent megírok nektek hosszan! 

   251.

   (Csütörtök reggel.)
   – Szeretett kölykeim! Tíz napja, hétfőn hajnalban arra ébredtem, hogy megállíthatatlanul dől az orrom vére. Délben jött a második hullám, este a harmadik. Na, kórház, azonnal bent tartottak; kedden újabb három hullám. Este fönt és lent elzárták – hú, majd elmesélem, hogyan – a láthatatlan helyen rejtőzködő, vérző területet. Vártunk három és fél napot, hogy gyógyuljon a seb. Hét tampon volt bennem, viszont vajmi kevés vér, de a nővérek és az orvosok szerint minden zombi közül én voltam a legbájosabb! Szombaton kezdtek belőlem fokozatosan kiszedegetni gömböcöt és csíkot, hétfő délre lettem tiszta. Még egy napig megfigyeltek, aztán hazaengedtek, most itthon téregetek vissza a szabad életbe. A jövő hét közepén kell kontrollra mennem. Kérlek benneteket, minden órán csak az irodalommal törődjetek! Okos, tapasztalt hölgyek és urak vagytok: kezdjétek a második kötetet olvasni, jegyzetelni, a jegyzeteiteket megtanulni. Nézzétek a könyv alapján a romantika líráját (Hölderlin, Wordsworth és Coleridge, Keats, Shelley, Poe, Burns, Heine, Hugo). Menjetek tovább: a romantika Magyarországon, a modern magyar színjátszás kezdetei... ÉS OLVASSÁTOK EL TÍZ NAP ALATT A BÁNK BÁNT!!! Nem könnyű, nem szórakoztató, de rendkívül fontos mű. Arra érnék vissza, hogy azt kitárgyaljuk, mert orvosaim azt ígérik, 13-án már mehetek suliba. Tudjátok, hogy nagyon bízom bennetek, és hogy nagy reménységeim vagytok?

   252.

   (Csütörtök reggeltől estig.)
   – Köszönjük a levelet. Jobbulást kívánunk! Mielőbbi visszatérést! 
   – Nagyon örülünk, hogy már jobban van! 
   – Több forrásból is értesültem az állapotáról, ezért nem érdeklődtem külön. Vigyázzon magára! 
   – Ugye nem idegeskedik túl sokat? 
   – Gyógyuljon meg mihamarabb, hogy közös „projektjeink” megint jó kezekben legyenek! 
   – Nagyon örülünk, hogy hírt adott magáról, és hogy jobban van már! Aggódtunk! Köszönjük, hogy távollétében is a gyerekekre koncentrál… 
   – Gyógyuljon, a gyerekeknek és nekünk is szükségünk van önre! 
   – Kedves Ofő! Köszönjük az infót. Fiam a jövő héten Lengyelországban egy néptáncegyüttessel, a kikérőt majd utólag viszi. Mielőbbi gyógyulást kívánunk! 
   – Szinte egy időben olvastam a levelét, és hívott fel telefonon az igazgató, hogy elmondja, tanítási időben, amíg a többiek testnevelésórán voltak, az osztályterem nyitott ablakában dohányzott a gyermek. A viselkedésére nincs mentség, még magyarázat sem, mi is értetlenül állunk az eset fölött. Nem fogunk neki másik gimnáziumot keresni! Mert egyébként jól érzi magát, összeszedettebbnek látjuk mostanában, és megszűntek az éjszakai felébredései. Órákat mesél az iskoláról. Ami nagy változás az előző osztályához képest, hogy itt közösséget talált! Az osztály összetartó, odafigyelnek egymásra, sok segítséget kap tőlük. Sajnáljuk, hogy a gyerek körüli hírek nem segítik gyógyulását. 
   – A biztonság kedvéért, ha hazaérek, köszönés helyett gyorsan adok a lányomnak három pofont (csak, hogy érezze a törődést)! A tanár úr meg térjen vissza egészségben mihamarabb, higgye el, nagy szükség van önre!!! 
   – Nagyon várjuk vissza! 

   253.

   (Péntek délután.)
   – Jó napot, tanár úr! Csak meg akartam köszönni, hogy médiából benevezett az országos középiskolai tanulmányi versenyre! Most, hogy döntőbe jutottam, ha tudna tanácsot adni, miképpen gyakoroljak, azt megköszönném. Gyógyuljon meg mihamarabb, már hiányoljuk! 

   254.

   (Péntek este.)
   – Kedves kolléga! Az e-naplóban kinek kevesebb, kinek több hiánya van. Hétfőtől a szülők látni fogják, és nagyon rosszul venné ki magát, ha hiányokkal találkoznának. Kérlek, a statisztika menüpont alatt az év végi számra kattintva nézd meg, hol van üres haladási sorod, és töltsd ki!