Lájv Kéjzsztádisz 30.
Történet a tébolydából
(2017. november 22-én este.) – Kedves B. I. Utazási Tanácsadó! Talán emlékszik: ma délben kerestem föl önt az O. Utazási Irodában. Én vagyok, aki november 5. és 13. között I.-ben járt, és akinek a kofferja megrongálódott. Mellékelten küldöm a kért dokumentumokat. Segítségét köszönve, V. S.(Másnap reggel.) – Kedves V. S.! Köszönöm szépen, már továbbítom is az E. Légitársaságnak. Amint kapok választ, jelentkezem. Üdvözlettel, B. I. utazási tanácsadó, O. Utazási Iroda.
(Aznap délelőtt.) – Sziasztok! A csoportunkból az egyik utasunknak tönkrement a bőröndje, az egyik zár teljesen eltört. Mellékelem a szükséges doksikat. Várom szíves válaszotokat, hogy milyen kártérítést kap. Köszönöm, üdv, B. I.
(Aznap, azonnal.) – Szia! Sajnos a zárak sérülésére nem terjed ki a felelősségünk, így nem tudunk segíteni az utasnak. Valószínűleg kapható még ehhez a típushoz alkatrész, így az utas meg tudja javíttatni, és talán a biztosítás tartalmaz erre vonatkozó segítséget. Üdvözlettel, Z. az E. Légitársaságtól.
(Még mindig aznap.) – Kedves V. S.! Már meg is kaptam a választ az E. Légitársaságtól, ők sajnos nem fizetnek. A biztosítónál kell a továbbiakban intézkedni, ahova ugyanúgy majd a nekem is elküldött dokumentumokat kell elküldeni. A weboldalukon megtalál minden információt, és ki tudja tölteni a kárbejelentőt is. Üdvözlettel, B. I.
(Másnap reggel.) – Kedves B. I.! Mindenekelőtt ismét köszönöm a segítségét. Annak a Z.-nek az E. Légitársaságtól elmondanám – de nem mondom el –, hogy szamárságot válaszolt, irodalomtanárként én se mondom, hogy A. E. iszákosságára és R. M. sorsára kiterjed a felelősségem, viszont J. A. öngyilkosságára már nem, de nem számít. Legyen ez a malőr életem legnagyobb gondja: ha egy hónapja megkérdezik tőlem, hogy odaadom-e szeretett kofferomat, ha részt vehetek egy világszínvonalú szemináriumon, láthatom J. városát és extraként megmártózhatom a H.-tengerben, odaadom a család másik bőröndjét is. V. S.
(Aznap délután.) – Kedves V. S.! Teljesen megértem Önt. A légitársaságokról pedig úgy általánosságban jót vagy semmit… A biztosítóval szerintem sikerül majd elintézni, ne hagyja annyiban! Üdvözlettel, B. I., O. Utazási Iroda.
(Így hát még aznap este.) Kárbejelentés a C. Biztosító ügyfélszolgálatának! Kitöltő neve: V. S. Kitöltő címe, lakcíme, email címe, telefonszáma. A biztosítás típusa, kötvényszáma. Káresemény ideje: 2017.11.13.. Káresemény helye: valahol T. város és B. város repülőtere között. Káresemény pontos leírása: 2017. november 13-án délelőtt érkeztem haza egy tanulmányútról I.-ből az E. Légitársaság járatával. A budapesti L. F. Nemzetközi Repülőtéren szigetelőszalaggal áttekert S. márkájú kofferemet vettem le a futószalagról, mert három nyitott záram közül egy eltört, így kofferem a továbbiakban használhatatlanná vált. A tényről helyben tájékoztattam a C. G. H. H. Kft. kirendeltségét, ahol a káresemény tényét írásban rögzítették, és azonnali jegyzőkönyvet állítottak ki.
(Automata, postafordultával.) – Tisztelt Ügyfelünk! A bejelentés sikeres továbbítása megtörtént. Munkatársaink a lehető legrövidebb időn belül igyekeznek felvenni Önnel a kapcsolatot.
(A legrövidebb időn belül: a következő nap reggelén.) – Tisztelt V. S.! Szeretnénk tájékoztatni, hogy a poggyászkár a légitársaság felelőssége, ezért elsősorban az ő feladatuk a kár megtérítése. Abban az esetben fordulhat hozzánk, ha rendelkezik légitársasági jegyzőkönyvvel és egy hivatalos dokumentummal, amin kijelenti a légitársaság, hogy nem nyújt kártérítést. Kérjük, küldje el ezeket a dokumentumokat a válasz e-mailben. Köszönjük szépen, üdvözlettel, G. T. assistance coordinator, C. Biztosító.
(Aznap este.) – Kedves B. I.! Ismét megosztom önnel: valóban őszintén örülök, hogy részt vehettem a szemináriumon, és hogy járhattam I.-ben. Ami a koffert illeti, tényleg csak azért „olvasnám tovább ezt a folytatásos regényt”, mert azt tanácsolta, hogy ne hagyjam annyiban… (Sok vicceset tapasztaltam már életemben, most hegyezem a ceruzámat, hogy újabb strigulát húzzak a korábbi sor végére, és gyanítom, nem a legvégére.) Szóval munkából hazatérvén, tegnap megírtam a kárbejelentőmet, mire szinte postafordultával választ is kaptam, majd másnap reggel a C. Biztosító munkatársa már föl is vette velem a kapcsolatot. Kérésüknek megfelelően kérhetem-e öntől, hogy attól a Z.-től az E. Légitársaságtól szerezzen nekem légitársasági jegyzőkönyvet és hivatalos dokumentumot, amelyben a légitársaság kijelenti, hogy nem nyújt kártérítést? Vagy elég-e, ha Z. önnek írt íméljét továbbítom a C. Biztosító assistance coordinatorának? Remélem, amikor olvassa a levelemet, már kellemes hétvégén leszünk túl mindketten, és várjuk a következőt! Üdvözli, V. S.
(Három nap múlva, 2017. november 27-én délelőtt.) – Tisztelt V. S. Úr! A mai napon köszönettel megkaptuk a bejelentését, amely szerint, a légiutazás alkalmával feladott bőröndje megrongálódott. Szeretnénk tájékoztatni arról, hogy a légiutazás alkalmával feladott bőröndök épségben és hiánytalanul történő szállításáért a légitársaság felelősséget vállal (Nemzetközi Fuvarozási Jogszabályok Montreali Egyezmény), káresemény esetén kártérítést nyújt, amennyiben a kárigényt feléjük érvényesítik. A biztosítás alapján, a légitársaságoknál bekövetkezett káreseteknél a Biztosító a fuvarozói felelősség biztosításon túlmenően nyújt térítést, amennyiben a légitársaság a káreseményért a felelősséget elismerte, kártérítési kötelezettségének eleget tett, de az általa nyújtott kártérítés összege nem fedezi a Biztosított teljes kárigényét. Szerződésünk kizárásai alapján a biztosítás kockázatvállalása nem terjed ki a fuvarozó felelősségbiztosítása (kivéve a légitársaságnál feladott bőröndök külső rongálódása, amennyiben a rongálódás légitársasági jegyzőkönyvvel igazolásra került és a légitársaság az okozott kárt nem térítette meg. A légitársaságnál feladott bőröndök külső rongálódása esetén a bőrönd javítási költségét fedezi a Biztosító számla ellenében max. 10 000 Ft erejéig, számla nélkül 5000 Ft erejéig, amely összeg a poggyászbiztosítás keretét terheli.) vagy más biztosítás által megtérülő károkra. A kárigény mielőbbi rendezése érdekében kérjük, hogy a felelős fuvarozó légitársasággal a kapcsolatot felvenni szíveskedjék. Amennyiben a légitársaság a felelősséget elismerte, azonban kártérítést nem nyújtott, úgy a következő dokumentumok benyújtásával érvényesítheti felénk a kárigényt. Kitöltött kárbejelentőlap (2 oldal), biztosítási kötvény, biztosítási szabályzat, repülőjegy, csomagcímke, bőröndrongálódásról felvett légitársasági jegyzőkönyv, a sérült bőrönd javítási számlája, vagy amennyiben nem javítható, úgy a bőröndjavító szakvéleménye, a sérült bőrönd eredeti vásárlási számlája, a légitársaság igazolása arról, hogy a kárt elismerte, azonban fuvarozói felelősségbiztosítása alapján kártérítést nem nyújtott. Mellékletként szíves felhasználása érdekében csatoljuk Önnek a poggyász kárbejelentő nyomtatványt. A kárigény elbírálásához szükséges dokumentumokat lehetősége van postai úton, vagy elektronikus úton hozzánk eljuttatni. Várjuk intézkedését, melyet előre is köszönünk. V. I. utasbiztosítási kárrendező.
(2018. november 28. 13.40) – Kedves V. S.! Elnézést a késedelmes válaszért, tegnap szabadságon voltam. Nyugodtan küldje el nekik Z. levelét, abban látszik, hogy az E. Légitársaság küldte. Ha nekik problémájuk van mégis, vegyék fel a kapcsolatot a légitársasággal. További sok sikert kívánok a bürokrácia útvesztőiben! Köszönettel üdv, B. I. utazási tanácsadó.
(Másnap reggel.) – Kedves B. I.! Már csak a tapasztalatszerzés kedvéért is kitöltöttem a kárbejelentőt, aztán meg tegnap bementem egy S. bőröndboltba, kaptam tőlük egy címet, ahol esetleg megjavítják a törött zárat. Még egyszer köszönet a közbenjárásáért, V. S.
(Aznap délután.) – Kedves V. S.! Teljesen megértem Önt. A légitársaságokról pedig úgy általánosságban jót vagy semmit … A biztosítóval szerintem sikerül majd elintézni, ne hagyja annyiban! Üdvözlettel, B. I.
(2017. november 29-én délelőtt.) – Jó napot kívánok! Érdeklődöm, javítható-e még a bőröndöm. Jó ideje megvan, jó bőrönd, megszerettem… Küldök egy totálképet, hogy milyen típusról van szó, továbbá egy közelít, hogy mely zár érkezett vissza a légitársaságtól törötten. (Közben küzdök velük és a biztosítóval.) Köszönettel V. S.
(Fél óra múlva.) – Tisztelt V. S. Úr! Van a bőröndhöz oldalzár, 4800.-Ft/db. Üdvözlettel, D. Zs. bőröndjavító.
(Aznap délután.) – Tisztelt V. I. Utasbiztosítási Kárrendező! Kárbejelentésemre küldött válaszlevelét köszönettel megkaptam. Szíves tájékoztatása nyomán küldöm a kért, alábbi és a mellékelt dokumentumokat. V. S. ügyfél.
(Másnap reggel.) – Tisztelt Ügyfelünk! A levelét köszönettel megkaptuk, a mellékletben csatolt dokumentumok feldolgozását folyamatba helyeztük, ismételt megkeresésünkig kérjük szíves türelmét. Üdvözlettel: V. I. utasbiztosítási kárrendező.
(2017. december 13.) – Kedves C. Biztosító! Tisztelt V. I. Utasbiztosítási Kárrendező! Tisztelettel kérdezem, hol tart az éppen két hete, 2017.november 30-án mellékletben csatolt dokumentumaim folyamatba helyezése. Tekintettel az ügy – mindössze számomra, biztosított számára – nagy horderejére (hiszen azt terveztem, most is ebben a bőröndben viszem el, miként tettem korábban is, vidéki rokonaimnak az ajándékokat), egyúttal tanácsukat is kérem. Megfordult a fejemben, hogy a J.-től karácsonyra új S. márkájú koffert kérek az immár egy hónapja használhatatlan helyett. Számíthatok-e arra, hogy az ajándékot, az új koffert az önök J.-je hozza el nekem fájdalomdíjként a működésképtelen bőrönd, valamint a biztosítás intézésének hosszúra nyúlt várakozási ideje miatt? Cserében széles ismeretségi körömben terjeszteném, milyen gáláns a C. Biztosító! Rendületlenül bízva az önök biztosítói tevékenységében, V. S. ügyfél.
(Három óra elteltével.) – Tisztelt Ügyfelünk! Köszönjük kedves levelét, amelyre engedje meg, hogy az alábbiakban nyújtsunk Önnek tájékoztatást. A kárigény elbírálása érdekében továbbiakban is kérjük, szíveskedjen a mellékletben ismét megküldött kárbejelentőlapot (2 oldal) kitöltve visszaküldeni, a sérült bőrönd javítási számlája, vagy amennyiben nem javítható, úgy a bőröndjavító szakvéleményével együtt. A bejelentésére 2017. november 27-én kelt válaszlevelünkben tájékoztattuk Önt, hogy a biztosítási szabályzat szerint: „A légitársaságnál feladott bőröndök külső rongálódása esetén a bőrönd javítási költségét fedezi a Biztosító számla ellenében max. 10 000 Ft erejéig, számla nélkül 5 000 Ft erejéig (amely összeg a poggyászbiztosítás keretét terheli). Ezért kérjük, szíveskedjen egy bőröndjavítót felkeresni a sérült bőrönddel. A kárrendezési idő, a kárigény elbírálásához szükséges utolsó iratanyag beérkezésétől számított 20 napon belül történik meg. A fentiekben kért dokumentumokat elektronikus úton elfogadjuk, melyek beérkezése esetén nyílik lehetőségünk a kárigényét a szabályzatban rögzítettek szerint véleményezni. Kérjük szíves megértését, és várjuk intézkedését. Üdvözlettel, V. I. utasbiztosítási kárrendező.
(2018. január 4.) Kedves V. I.! Mindenekelőtt kívánok önnek boldog új esztendőt! Különösen annak fényében, hogy sikertörténetről számolhatok be. A kárbejelentést megtettem, a kárbejelentőt az önök rendszere – mint azt az önök 2017. november 24-én, 18.14-kor kelt levele is bizonyítja – befogadta. Időközben a bőrönd törött zárja cserélhetőnek bizonyult, a bőröndjavító cég szakembere megnyugtatott, hogy szeretett bőröndöm a zárcserével ismét használhatóvá válik. Az év végén meg is csináltattam, még a törött zár maradványait is visszakaptam, őrzöm, amennyiben önök igénylik, hogy bemutassam. A zárcsere költsége is éppen belefér a számla nélküli költségkeretbe, mert 4 800 forintba került! Szeretném a biztosítás után járó készpénzt személyesen átvenni, ezért tisztelettel kérdezem, budapesti lakosként mikor és hol vehetem át. Támogatását köszönve, V. S.
(2018. január 8.) – Tisztelt Ügyfelünk! Köszönjük jókívánságát, mi is szeretnénk Önnek hasonló jókat kívánni! Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a kárigény érvényesítéséhez szükséges, Ön által kitöltött kárbejelentő nyomtatvány a mai napig nem került megküldésre, ezért ismételten megküldjük mellékletben, és kérjük, kitöltve szíveskedjen visszaküldeni a bőröndjavító szakvéleményével együtt, amely tartalmazza a javítás kifizetett költségének nagyságát is. A kártérítési összeg készpénzben történő kifizetésére nincs lehetőségünk, kérjük, a kárbejelentő nyomtatványon tüntesse fel a kártérítési összeg kifizetésének módját. Köszönjük megértését, és várjuk további szíves intézkedését. Üdvözlettel: V. I.
(2018. január 10.) – Kedves V. I.! Tisztelt C. Biztosító! Mindenekelőtt köszönöm jókívánságukat. Mielőtt nekilátnék az újabb papírmunkának, kérdezem tisztelettel, hogy az önök, 2017. november 24-i értesítése nem a már egyszer kitöltött kárbejelentő nyomtatvány megküldésre kerülése visszaigazolásának tekinthető-e? Másrészt nem azt üzente-e korábban a C. Biztosító, hogy – idézem –: „A légitársaságnál feladott bőröndök külső rongálódása esetén a bőrönd javítási költségét fedezi a Biztosító számla ellenében max. 10 000 Ft erejéig, számla nélkül 5 000 Ft erejéig (amely összeg a poggyászbiztosítás keretét terheli) vagy más biztosítás által megtérülő károkra”? Végül: 4 800 Ft-ról beszélünk. (Immár tehát nem a C. Biztosítót gazdasági alapjaiban megrengető, inkább jelképes összegről.) Egyfelől a bőröndjavító csak készpénzt fogadott el, ezért kértem volna a kártérítést készpénzben magam is. Másfelől nem magamnak kérem. Viszont kérem, válasszanak, mely intézmény számlaszámát adjam meg, amelyre a kártérítési összeget utalnák: D. Alapítvány (ahol minden fillér számít), M.-I.-i Baráti Társaságok és Körök Országos Szövetsége (hiszen I.-ben vettem részt egy szemináriumon), E. E. M. (elvégre az M. szervezte a tanulmányutat). Köszönettel, V. S.
(Három óra múlva.) – Tisztelt Ügyfelünk! A levelében foglalt észrevételét köszönjük, szeretnénk tájékoztatni arról, hogy a kárigény érvényesítéséhez benyújtandó dokumentumokról a biztosítási szabályzat rendelkezik, amellyel összhangban 2017. november 27-i válasz e-mailben tájékoztattuk Önt, és mellékletben megküldtük a kárbejelentő nyomtatványt. A kárbejelentő nyomtatvány kitöltésétől eltekinteni nincs lehetőségünk, ezért kérjük, levele mellékleteként szíveskedjen kitöltve visszaküldeni postai úton vagy e-mail címünkre. Várjuk intézkedését a kártérítési összeg átutalása érdekében. Üdvözlettel: V. I.
(Egy héttel később.) – Tisztelt V. I. Utasbiztosítási Kárrendező! Tisztelt C. Biztosító! Tájékoztatásuknak és biztosítási szabályzatuknak megfelelően, kérésüknek eleget téve mellékelve küldöm a kézzel kitöltött, majd beszkennelt kárbejelentő nyomtatványt. Kérem, 4800 Ft-ot az F. Gyermekotthon javára (számlaszámukat beírtam a kárbejelentő nyomtatvány megfelelő rovatába), a közlemény rovatban mindösszesen ADOMÁNY megjelöléssel átutalni szíveskedjenek. Köszönettel és további eredményes munkát kívánva, V. S. ügyfél.
(2018. január 17. 11 óra 35 perc.) – Tisztelt Ügyfelünk! Köszönjük a levele mellékleteként megküldött dokumentumot, amely alapján intézkedünk a kártérítési összeg átutalásáról. Üdvözlettel V. I. utasbiztosítási kárrendező.
2018. január 21.