Lájv Kéjzsztádisz 32.
És még egy történet a tébolydából

   – Levelet kaptam a díjbeszedőktől, hogy fizessek be 157 forint adminisztrációs többletköltséget. Tudom, kezdek megbolondulni, rövid időn belül a harmadik tébolytörténetbe futok bele. Volt már egy biztosítási, aztán egy pénzváltási ügyem. Azt érzem, hogy… hogy hivatalok packáznak velem! És azt, hogy… hogy ha hagyom magam, abba őrülök bele, ha meg nem, hát abba! Hagyhatom szó nélkül? Múlhatatlan késztetést érzek, hogy fölvegyem a harcot az egész világgal! Egy szó mint száz, klaviatúrát ragadtam. 
   (Első levél. Tőlem nekik 2018. január 7-én.) Kedves Díjbeszedő Faktorház Zrt.! Mint ügyfelük kaptam önöktől egy levelet, és mert csak a címüket és az adószámukat találtam rajta, az alábbi linken kerestem és találtam önökhöz ímélcímet: http://www.dbfaktor.hu/levelezesi-ugyfelszolgalat. Avval a tiszteletteljes kérdéssel fordulok önökhöz, hogy miért kell nekem – miként a beszkennelt levél is mutatja – 157 Ft adminisztrációs többletköltséget fizetnem, mert erre a levelükben nem találtam magyarázatot. Azt is írják, hogy „Fizetési határidő: 2018.01.15.”, és hogy „Fizetési mód: postai készpénz”, ám csekk nincs. Természetesen sem az összeg nagyságával, sem az önöket érintő és – bizonyára jogosan – rám terhelt költség felszámításával problémám nincs, csak egyszerűen szeretném tudni, hogy mi történt. És hogy akkor most mi a teendőm. Válaszukat előre is köszönve, tisztelettel.
   – Nem kellett sokáig várnom. Nyilván nem én lehetek az egyetlen, aki ilyen-olyan problémáiról ímélt küld nekik, ezért, gondolom, bármilyen beérkezett levélre azonnal válaszol automatikus szöveggel egy automata. Válaszolt nekem is.
   (Második levél. Tőlük nekem 2018. január 7-én.) Tisztelt Ügyfelünk! Elektronikus üzenetét megkaptuk, melynek feldolgozását hamarosan megkezdjük. Levelére legkésőbb 30 napon belül válaszolunk. Tájékoztatjuk továbbá arról, hogy…
   – Innen kezdve a mellékvízmérő-állások bejelentéséről beszéltek, csak a levél aljára biggyesztették oda azt, hogy …”Amennyiben a fenti tájékoztatással kapcsolatban további kérdése merülne fel, ügyfélszolgálati munkatársaink Társaságunk ismert elérhetőségein készséggel állnak rendelkezésére. Tisztelettel, Díjbeszedő Holding Zrt.” Arra a részletre most ki se térjünk, hogy az egyik levelükben faktorháznak nevezik magukat, a másikban holdingnak. Gyanús persze, ha egy cég a saját nevét se tudja, de apróságokkal nem továbbra sem foglalkozom. Vártam hát, hogy elteljék a „legkésőbb harminc nap”. Javukra szóljon, tíz nap múlva válaszoltak! Hosszú levélben, tárgymegjelöléssel, iktatási számmal, saját ügyintézővel, két további aláírással.
   (Harmadik levél. Tőlük nekem 2018. január 17-én.) Tisztelt Ügyfelünk! Hivatkozással Társaságunkhoz 2018.01.07. napján érkezett levelében foglaltakra az alábbiakról tájékoztatjuk. A 2018.01.01. napján felszámított 157 Ft-os díj adminisztrációs többletköltség, amely a fizetési határidőig ki nem egyenlített számla esetén kerül felszámításra a számlabemutatást követő második havi számlán. Tekintettel arra, hogy a 2017.11.01-i bemutatású (terhelési összesítő: 483089961, összeg: 1.539 Ft) ivóvíz szolgáltatás, elvezetett mennyiséggel arányos szennyvíz- és áthárított vízterhelési díj számla Ön által a fizetési határidőn túl 2017.12.04-én került kiegyenlítésre, a díj felszámítása jogosan történt.
   – És kifejezték reményüket, hogy a fönti információkkal segítségemre lehettek. Továbbá tájékoztattak, hogy amennyiben a levélben foglaltakkal kapcsolatban kifogásom merül föl, a Budapesti Békéltető Testülethez vagy a fogyasztási hely szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhatok. Amihez mintegy mellékesen hozzáfűzték, hogy ők a jogvita rendezése érdekében békéltető testületi eljárást nem indítanak, viszont jogszabályi kötelezettségüknek megfelelően részt vesznek a fogyasztók által kezdeményezett eljárásokban, ugyanakkor a döntéseknek nem vetik alá magukat. Ez utóbbit kissé megint furcsállottam, de, mondom, apróságokon nem bosszantom föl magam. Mindenesetre újabb levelet írtam nekik. Ért engem? Mostanában azt érzem, abba bolondulok bele, ha nagyokat kell nyelnem, és magamba fojtanom a véleményemet!
   (Negyedik levél. Tőlem nekik 2018. január 21-én.) Kedves Barátaim! Tisztelt Ügyintéző! Tisztelt Contact Center Vezető! Tisztelt Csoportvezető! Engedjék meg egy állampolgárnak, sőt 21. századi világpolgárnak azt a megjegyzést, hogy adminisztrációjukat csökkenthetnék, ha egy egyszerű kérdésre kevesebb adminisztrációt igénylő módon (iktatási szám, külön ügyintéző, két aláíró stb.) válaszolnának. A konkrét esetben tényleg mindösszesen ennyi történt: a számláról nem derült ki egyértelműen, hogy – mea culpa – késtem a befizetéssel, én meg rákérdeztem. Megtörténik az ilyen talán önökkel is, bocsánat, be is fizetem a késésért járó „büntetést”. Máris utalom, sőt, ha önöknek megfelel – bár szerény jövedelmű pedagógus vagyok - a dupláját, 314 Ft-ot, mert gondolom, késésem és levélváltásunk után további adminisztrációs többletköltségeik keletkeztek.
   – És evvel a magam részéről a tanulságos eset végére értem. Amint ráklikkeltem a Küldés gombra, annak tudatában éreztem mennyei nyugalmat, hogy a továbbiakban ismét tudok viszonylag normálisan tovább élni. Mert már-már azt gondoltam, a Föld – némi igazítás után – ismét gömbölyű. Csakhogy újabb tíz nap elteltével új levelet kaptam tőlük.
   (Ötödik levél. Tőlük nekem 2018. február 1-jén.) Tisztelt Ügyfelünk! Hivatkozással Társaságunkhoz 2018.01.17. napján érkezett levelében foglaltakra az alábbiakról tájékoztatjuk. Nyilvántartásunk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy a 2018.01.01-jén kiállított, 484728287 terhelési összesítő számú, 11.900 Ft összegű ivóvíz szolgáltatás, elvezetett mennyiséggel arányos szennyvíz- és áthárított vízterhelési díj számlákat és adminisztrációs többletköltség értesítőt egyedi átutalással 2018.01.08-án rendezte. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a Társaságunkhoz 2018.01.07-én érkezett levelében kért arra vonatkozóan információt, hogy a fent nevezett számlában miért került felszámításra az adminisztrációs többletköltség értesítő, amellyel kapcsolatban a 2018.01.17-én kelt, CCE-1270/2-2018 iktatószámú válaszlevelünkben teljes körűen tájékoztatást adtunk. Az Ön által 2018.01.22-én átutalt 314 Ft Társaságunkhoz beérkezett, ezért a tárgyi fogyasztási címen 2018.01.31-i könyvelési dátum szerint 314 Ft túlfizetést tartunk nyilván. Társaságunk a túlfizetés összegét a jogosult részére visszautalja – elsősorban bankszámlára – amennyiben a visszautalásról saját kezű aláírásával ellátott írásbeli rendelkezését részünkre megküldi. Egyben meg kívánjuk jegyezni, hogy a túlfizetés összege bármely kirendeltségünk (kivéve a Napfény utcai kirendeltségünket) pénztárában is felvehető (illetékessége igazolása mellett). Amennyiben a saját kezű aláírással ellátott levelét postai úton (1518 Budapest, Pf.: 35.), vagy beszkennelt formában – jelen levelünk iktatószámára hivatkozással – a doku@dbrt.hu megküldi, annak kézhezvételét követően intézkedünk az összeg visszautalásáról. Írásbeli rendelkezés hiányában a túlfizetés összegével a következő kiállításra kerülő számla fizetendő összegét csökkentjük. A „számlán belüli” könyvelést az aktuális hónapban elkészült terhelési összesítőn, mint „Fogyasztók Korábbi befizetés/jóváírás” megnevezéssel tüntetjük fel. Köszönettel vettük a megküldött észrevételeit. A leírtakat megfontoljuk, hiszen alapvető célunk Ügyfeleink igényeit kielégítő ügyfélszolgálatok működtetése. Megértését köszönjük.
   – Na, abba őrülök bele, hogyan lesz a 2018-as Magyarországon adminisztrációs többletköltségből túlfizetés! Akkor most mi van? Hé, emberek, miii vaaan mooost? Huhhh, kaphatnék egy pohár vizet? Fizetem! Sőt, fizetem az elvezetett mennyiséggel arányos szennyvíz- és az áthárított vízterhelési díjat is! Vagy inkább, hölgyek és urak, a kényszerzubbonyomat! Az egyetlen viselet, amelyben otthon érzem magam.

   Budapest, 2018. február 4.